امانی در واکنش به گزارش مدیرعامل میادین میوهوترهبار: 13-74
مکانیزم واگذاریها غرفهها باید شفافسازی شود
عضو کمیسیون برنامه و وبودجه شورا با بیان اینکه مبنای در اختیار داشتن 30 درصد از سهم کل بازار تهران چیست؟ تاکید کرد: مکانیزم واگذاریها غرفهها باید شفافسازی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران پس از استماع گزارش مدیرعامل میادین میوهوترهبار گفت: هدف سازمان میادین میوه و تره بار بر اساس ماده دو اساسنامه؛ ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوهو ترهبار و فراوردههای کشاورزی است. همچنین با حذف واسطهها این فراوردهها از تولید مستقیم به دست مصرفکننده برسد. این دو هدف اصلی تشکیل سازمان میادین میوه و تره بار است. توقع داشتیم آقای فصاحت بگویند از تاریخ تشکیل سازمان طی این چند دهه گذشته این سازمان چه مراحلی را پشت سر گذاشته و برنامه ایشان برای ایجاد تحول و رسیدن به این دو هدف اصلی تشکیل سازمان چیست.
او ادامه داد: نکته بعدی اینکه سهم سازمان از تولید و عرضه میوه و ترهبار و کالاهای اساسی از کجا به دست آمده و بر اساس چه محاسبهای ادعا می کنید 30 درصد سهم بازار کل تهران را در این زمینه در اختیار دارید؟ اگر چنین چیزی باشد خیلی خوب است اما باید دید مبانی این عدد که محاسبه شده چیست؟ حذف واسطهها و رساندن فراوردههای کشاورزی و لبنی از تولید به مصرف به چه میزان محقق شده است؟ کسب سود و درآمد به چه میزان هدف اصلی تشکیل سازمان را تحت تاثیر قرار داده است؟
امانی اضافه کرد: سازمان میادین میوهوترهبار تبدیل شده به سازمانی که درآمد دارد و حتی شهرداری در اعتبارات سالانه و درآمد خودش سهمی برای سازمان میادین میوه و تره بار مشخص میکند. مکانیزم واگذاری غرفه های میادین به ویژه غرفههایی که در ایستگاههای مترو اخیرا راه اندازی شدند « که البته به اشتباه در تبلیغات از آنها ابتدا به عنوان میدان و بعد بازار و در نهایت به عنوان غرفه یاد میشود که غرفه درست است» شفاف نیست و باید توضیح دهند مکانیزم واگذاری این غرفهها در ایستگاه های مترو به چه شکلی بوده است؟
رییس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران گفت: از شما توقع داشتیم گزارشی درباره آخرین وضعیت ساختار سازمان میادین میوه و تره بار را ارائه کنید که نیروی انسانی و نحوه توزیع در چه وضعیتی است. اخیرا تعدادی نیروی انسانی به سازمان به ویژه در حوزه مدیران اضافه شده که در این زمینه خوب است توضیح دهید.
امانی گفت: فاضلاب میدان مرکزی مدتهاست آماده بهره برداری است و اگر بهره برداری شود خیلی از معضلات این میدان حل میشود. یکی از اعتراضات غرفهداران و کسانی که مستاجر میادین میدان مرکزی هستند همین بحث فاضلاب است. سوال این است که چه زمانی به بهره برداری میرسد؟ از سال 1358 تا سال 1396 فقط 22 میدان در تهران احداث شده؛ در برنامههایتان میگویید می خواهید 100 میدان در یک سال ایجاد کنید! ظاهرا بین غرفه، بازار و میدان اشتباه لپی در حال شده است. واقعا قرار است صد میدان با تعریف استاندارد طی یک سال ایجاد شود و آیا زمین، منابع مالی و زمان این اجازه را میدهد؟ مگر این که منظور از بازار غرفه باشد؛ ولی اگر بازار به معنای استانداردش مدنظر است به جرأت می گویم اگر 10 میدان ایجاد کردید حتما شما را تشویق میکنیم. باید قولی به مردم داد که بتوان در پایان سال آن را عملی کرد.